Thuisfront en meer waardering. Een uitdaging.

In aflevering 2 van Altijd Wat kijken de naaste collega’s van Timo Smeehuijzen terug op het moment van de aanslag waarbij Timo om het leven kwam.

De aflevering is hier terug te vinden.

Soldaat der eerste klasse Timo Smeehuijzen is 20 jaar als hij op 15 juni 2007 om het leven komt bij een zelfmoordaanslag in Tarin Kowt, Afghanistan. Zijn collega’s moeten verder maar hoe?

Ik ben er stil van, van deze aflevering. Dit is toch waar het allemaal om gaat? Dit is de reden waarom ik het belangrijk vind dat er meer respect maar met name meer waardering komt voor onze militairen en hun thuisfront. De klap, die Timo’s familie gekregen moet hebben toen het nieuws verteld werd. Maar ook zijn collega’s die het allemaal op hun eigen manier voor elkaar hebben gekregen om hun leven weer op te pakken. Niet linksom, dan wel rechtsom. Bewondering heb ik voor ze, meer dan ik hier op mijn blog omschrijven kan omdat ik er van overtuigd ben dat mijn woorden niet omschrijven wat ik voel en zeggen wil.

Via hier

Via hier

Ik ben er van overtuigd dat wij, als thuisfront, er goed aan doen door ons verhaal op te schrijven.  Wij vragen niet om meer aandacht voor onszelf. Wij vragen om meer waardering en respect voor onze mannen en vrouwen in groen. Iedere militair levert zijn eigen bijdrage aan de dagelijkse veiligheid van jou en mij. Ieder, op zijn/haar eigen manier. De een gaat op uitzending, de ander ondersteunt vanuit Nederland. Hoe je het ook wendt of keert, iedere militair is even waardevol!
En vergeet niet, dat er achter iedere militair een thuisfront staat. Iedere militair heeft een partner, ouders, kinderen, broers, zussen, vrienden en/of vriendinnen achter zich staan. Ik hoef niet meer uit te leggen wat het leven met een militair met zich mee kan brengen, dat deed ik namelijk hier en hier al.

Ik wil alleen van je vragen: ken je een militair of thuisfront? Laat weten dat er aan ze gedacht wordt.

Een beetje waardering is soms net wat je nodig hebt.

.

3 gedachtes over “Thuisfront en meer waardering. Een uitdaging.

  1. Pingback: Persoonlijke update #1 | Thuisfrontmissies

Geef een reactie

