Your song powered by Humanism

“Je doet het voor die vent die naast je zit. Niet voor het geld. Niet voor de politiek.”

Het voordeel van Twitter is dat je soms iets ontdekt wat anders compleet langs je heen zou zijn gegaan. In dit geval heb ik het over “Your Song powered by Humanism”. Dit project kwam tot stand op initiatief van de humanistisch geestelijke verzorging bij Defensie. Your Song powered by Humanism is een initiatief van de Humanistisch geestelijke verzorging bij Defensie. Zij zetten met behulp van artiesten de verhalen van militairen om in muziek. Een bijzonder project!

Your Song gaat over ontmoetingen en over luisteren naar elkaar
Darkrockband My Favorite Scar luisterde ademloos naar het verhaal van sergeant-majoor Frank van de Looy en korporaal Joost Engel over de aanval op hun buitenpost in Afghanistan en wat die verbondenheid op leven en dood met hen deed.
Op 4 september 2006, bij het intreden van de schemer, komt de eenheid van Frank van de Looy en Joost Engel onder vuur te liggen in Kandahar, Afghanistan. Het grind op de basis spat alle kanten op. “Was het kantje boord? Moeilijk in te schatten. We dachten: Dit gaat fout. Maar uiteindelijk zijn er geen gewonden gevallen. Wonderlijk. ‘Lucky Dutch’, zo werden we daarna wel genoemd.” Wapenbroeders. Kameraden. Dat zijn ze sindsdien. Frank: “Ik ga voor Joost door het vuur. Ik ga niet dagelijks op bezoek, maar als hij me midden in de nacht belt en zegt: ‘Ik heb hulp nodig’, dan sta ik naast mijn bed.” Lees verder: http://your-song.nl/the-mission

Daarnaast wil ik je de tip geven om ook het stuk, geschreven door Vrouw van militair te lezen.
Zij vertelt hier hoe het is om je man te moeten missen tijdens een uitzending en hoe muziek hierin ondersteuning kan bieden.

 

Geef een reactie

