Confession of a thuisfrontvrouw.

Er zijn van die dagen dat ik me niet durf te vertonen op straat. Donkere wallen tot aan mijn kaaklijn, een bad-hair-day, pukkels, rimpels, de hele mikmak. Zelfs boodschappen doe ik op deze dagen niet dus ik zorg er altijd voor dat de vriezer gevuld is.

Nou durf ik best van mezelf te zeggen dat dit over het algemeen best wel mee valt, ik zie er echt niet zo slecht uit als hierboven beschreven. Er zijn echter soms dagen waarop ik me meer dan ellendig voel. Zo’n drie keer in het jaar. Meestal vinden deze dagen plaats als mijn lief weer eens van huis is. Vaak aan het begin van zijn periode van afwezigheid. Het slechte slapen, meestal in combinatie met veel werken (want dat doe ik graag he? Veel werken als mijn lief van huis is. Raaaaar…) nekken me dan en zorgen dat ik een offday heb. Een dag waarbij ik nog net niet de gordijnen dicht laat. Waarbij mezelf opsluit met films of goede boeken en een kop thee, vaak met mijn pyjama nog aan. Het is zelfs zo erg dat ik eens uitkeek naar de postbode, die zou komen met een pakketje waar ik naar uit keek. Toen het moment daar was en de deurbel ging heb ik de beste man gewoon buiten laten staan. Sorry, niemand thuis!

Naast dat ik op die dagen gelukkig word van een berichtje of telefoontje van Sarge, is er slechts één ding dat me een beetje op kan vrolijken.
Mijn guilty pleasure noem ik het maar.

Online shoppen!

Confession

Hele winkelwagens gooi ik vol, ik droom over de mooie maar onbetaalbare kleding waar ik van z’n lang-zal-ze-leven niet in pas met mijn gezonde Hollandse maat 42. Ik doe alsof ik wel 13 boeken tegelijk kan lezen. Alsof 4 armbanden tegelijk zou dragen (ik draag überhaupt geen armbanden!) en alsof dat paars-met-gele-vlekkenkussenhoesje nou net dat collector’s item is waar ik naar op zoek ben geweest. Het feit dat Sarge en ik gaan trouwen helpt overigens niet echt mee. Ga je namelijk trouwen dan lijken de trouwwebwinkels als paddenstoelen uit de grond te schieten. En op de één of andere manier hebben ze ook nog eens allemaal je e-mailadres. De mooiste foto’s op Pinterest lijken allemaal door te linken naar Etsy en zelfs H&M beweert met een heuse trouwjurkencollectie te gaan komen. En alsof dat niet alles is, race ik met mijn winkelwagen naar alle virtuele kassa’s. Daar aangekomen bekijk in mijn buit, om vervolgens niet af te rekenen en met een big smile mijn computer uit te zetten.

Wat kan een mens toch gek in elkaar zitten.

Geef een reactie

