Vrijheid in het hier en nu.

Vandaag vieren we  vrijheid. Vandaag van mij een shout-out naar alle militairen en veteranen die dit mogelijk hebben gemaakt maar ook vandaag de dag nog mogelijk maken. Vrijheid is waardevol en hier in Nederland schijnen we dat nogal eens te vergeten. Langzaam maar zeker wordt Defensie afgebrokkeld, kleiner en kleiner. Ik hoop dat Bevrijdingsdag een dag mag zijn waarop we met heel het land bedanken voor de vrijheid die we sinds 5 mei 1945 mogen vieren maar eigenlijk hoop ik ook dat het een wake-up call is. Vrijheid is niet iets van 1945, vrijheid is ook in het hier en nu. Laten we ervoor zorgen dat dit zo kan blijven.

Voor dienende militairen:
Ik weet dat de huidige bezuinigingen ervoor zorgen dat jullie je werk soms maar moeizaam kunnen uitvoeren. Vaak onder lange arbeidsdagen en veel stress. Misschien maken mijn woorden geen verschil maar ik wil ze toch uitspreken. Bedankt! Bedankt voor de vrijheid in het hier en nu. Door jullie werk is een ander vrij. Dat is een groot goed!

Ik wens iedereen een fijne Bevrijdingsdag!

Foto via Pinterest

Foto via Pinterest

Geef een reactie

